Tajemnice bolesne z S. Leonią

Tajemnice bolesne

1. Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu

„Dziecino - niegdyś przy pojmaniu Mnie, mówiłem [...] o moich uczniach: Pozwólcie tym odejść. Do ciebie dziś kieruję inne zadanie. Pozwólcie jej zostać. Pozwólcie pozostać niemowlęciu, bo chcę, by była świadkiem moich utrapień. Pozwólcie pozostać dziecku najmniejszemu, które wam nie będzie przeszkadzać w waszej niecnej robocie, bo wie, że spełnić się musi wszystko, co napisane o Synu Człowieczym, który dobrowolnie przyjął na siebie bóle męki i katusze. Pozwólcie jej zostać. Ja chcę mieć przy sobie obecną duszę kochającą. Miłość jej będzie Mi osłodą wśród cierpień bolesnej męki. Pozostań, ale nie oddalaj się ode Mnie ani na krok” (Dz. I, 66).

2. Biczowanie Pana Jezusa

Pan Jezus ukazał mi się skrępowany, w majestacie cierpienia i spokoju. „Ja jestem Król królów - rzekł - a patrz, na rękach mam pęta niewolnika. Jestem Sędzią wieków, Sędzią dusz - a Mnie sądzi Piłat. Jestem Prawdą, a tłum ogłasza Mnie za zbrodniarza, a Ja milczę...” (Dz. II, 123).

3. Cierniem ukoronowanie Pana Jezusa

„Leonia moja - w czasie męki jestem w poniżeniu, jestem wzgardzony od wszystkich, wyśmiany, łachmanem okryty, za głupca poczytany, ale maleńkie, kochające Mnie dusze, och wy, których sobie wybrałem, wy się Mnie nie zaprzecie. Moje Serce liczy na was” (Dz. I, 66).

4. Droga Krzyżowa Pana Jezusa

„Wchodzę do serca twego, by w nim spocząć po trudach krzyżowych, ale niech to serce będzie dla Mnie ogrodem kwiatowym - jest ono tym przez miłość” (Dz. I, 120).

5. Śmierć Pana Jezusa na krzyżu

„Moja Leonio - przygotuję dla ciebie krzyż. Czy jesteś gotowa wyciągnąć nań swoje ramiona?”. Tak, mój Najmilszy - odpowiedziałam. „Popatrz, jakim uszczęśliwieniem darzy krzyż”. Spojrzałam. Jakaś postać ukrzyżowana spoglądała na mnie, a oczy jej były pełne blasku, pełne żaru i takiego piękna, a takiej szczęśliwości, że mimo woli wyrwało mi się z duszy wołanie: Warto być ukrzyżowanym - Jezus pozwól mi wejść na ten krzyż. Jezus szepnął: „Inny dla ciebie przygotowuję” (Dz. I, 110).